Woensdag 07-08-2013 t/m zaterdag 10-08-2013

13 augustus 2013 - Heerhugowaard, Nederland

Woensdag 07-08-2013 08:00 opgestaan, gedoucht en ontbeten. Tekst uitgetikt voor op de blog. Naar de Mediatheque gereden. Reacties gelezen, nieuwe tekst en foto’s geupload. 12:30 vertrokken naar Plage (strand) Saint-Sieu in Lancieux om op zoek te gaan naar schelpen. Niet veel kunnen vinden. Verder gereden op zoek naar nog een strand. Onderweg in Saint Briac Sur Mer foto’s gemaakt van alle droog liggende boten. De zee was hier namelijk heel wat kilometers teruggetrokken doordat het eb was. Hierna geen strand kunnen vinden en in plaats daarvan La Pointe de La Garde-Guerin bezocht en beklommen. Dit is een uitkijkpunt midden in een stuk natuurgebied waar je een deel van Bretagne vanaf kunt zien. 14:45 vertrokken richting Dinan. Tussendoor naar de bakker geweest en brood, chocoladebroodjes, Flan, Meringue en Palmiers gehaald. Onderweg geparkeerd en de Flan (puddingtaart) opgegeten. Hierna hebben we in Dinan de E.Leclerc hypermache bezocht. Een aantal losse winkels en een gigantische waar ze bijna alles verkopen. Ernaast was ook een groot tankstation waar we getankt hadden. Het is in deze winkel lastig om niet te veel mee te nemen. Ze hebben hier elektronica, gereedschap, kleding, verse en verpakte producten en nog veel meer. Palmiers (grote zoete versie van kaasvlinders) gegeten en toen de binnenstad van Dinan ingereden en een parkeerplaats gezocht. Hier hebben we het kasteel met de kasteelmuur bekeken en door de oude binnenstad gelopen. Het was erg leuk en mooi om te zien ook omdat het nog in goede staat was. Bij een winkel met middeleeuwse spullen 3 drakenbeeldjes gekocht. Vanuit hier weer terug gelopen naar de parkeerplaats en naar de camping gereden. Onderweg nog in de plaats Pleslin de Alignements des Mégalithes bezocht. Dit waren een aantal grote Menhirs tussen de oude eiken en andere bomen. Wat erg mooi was om zo te zien. Verder terug gereden en om 21:00 op de camping alles opgeruimd. Daarna prei crèmesoep gegeten en Profiteroles toe.

Donderdag 08-08-2013 07:00 opgestaan, ontbeten en spullen gepakt. Om 08:30 vertrokken naar Le Mont Saint Michel. Onderweg gestopt bij de bakker en brood, Pepitos en Eclairs gehaald. 09:40 Aankomst Le Mont Saint Michel geparkeerd, Pepitos opgegeten en in +/- 40 minuten er naar toe gelopen. Hier in alle drukte over het rotseiland gelopen met al zijn huisjes en de grootte abdij. Dit was erg bijzonder en mooi. Op de terugweg nog een aantal winkeltjes bekeken terwijl het steeds drukker werd. Met de pendelbus terug gegaan naar de parkeerplaats. 13:20 Vertrokken naar Alligator Bay. Dit is een groot reptielen centrum in de buurt van Le Mont Saint Michel dat je van hieruit ook kan zien. Hier hebben we een heleboel verschillende soorten alligators, krokodillen, schilpadden, slangen en hagedissen gezien (zie foto’s). Nog een ijsje gegeten en aan het eind nog parende schildpadden gezien wat erg grappig was omdat het mannetje net een eend leek. Om 17:50 terug naar de camping gereden. Onderweg getankt bij de Carrefour (betekent kruispunt in het Nederlands) in Ploubalay en daar een circus gezien. Om 19:00 waren we weer op de camping. Eerst crêpes met kastanje en karamel pasta en ander beleg gegeten. Als toetje had ik chocolade pudding en Siem sinaasappel kwark. Na het eten opgeruimd en eindelijk de luifel droog en schoon in kunnen pakken. Hierna afgewassen en lekker gedoucht. Daarna nog de laatste dingen in de auto en caravan opgeruimd. Avonds nog even gezeten en toastjes met forel filet gegeten.

Vrijdag 09-08-2013 06:30 opgestaan en ontbeten. Laatste spullen opgeruimd en de caravan aangekoppeld. 08:50 vertrokken richting Calais. Onderweg 3 keer gestopt om te tanken en wat te eten. Ook 5 keer tol moeten betalen. Bij Calais in de buurt een camping gezocht. Eerste was vol. Is geworden camping Les Primevères in Leubringhen. Om 17:30 kwamen we hier aan na een goede, rustige, maar lange rit en met een half uur file voor een tolport. Zelf een plaats uit mogen kiezen en de caravan neergezet. Om 18:30 opzoek gegaan naar een eet plek. In Wissant een dorp vlakbij hebben we gewandeld naar het strand en bij het restaurant La Terrasse gegeten. Ik had pizza met zalm en Siem rundvlees met aardappelen. Op de terugweg nog schepijs gehaald en op het terras opgegeten. Toen terug gereden naar de camping en nog even gezeten.

Zaterdag 10-08-2013 06:30 opgestaan en ontbeten. Laatste spullen opgeruimd en de caravan aangekoppeld. 08:20 vertrokken naar Nederland. Vrij snel Engeland kunnen zien en foto’s genomen. Verder gereden en onderweg drie keer gestopt. Ook nog een half uur in de file vanwege Dutch Valley. Om 14:45 weer terug in Sint Pancras. Na een goede, maar drukke en lange reis. Caravan neergezet en bij Nelly op visite geweest. Zij was blij om ons weer terug te zien. Hierna de caravan en de auto uitgeladen. De auto schoon gezogen en gepoetst. Mijn spullen er weer ingezet en gaan koken. Rijst met ratatouille en chocolade pudding, rijstepap en sinaasappelkwark gegeten. Daarna afgewassen en foto’s uitgewisseld. Om 21:30 werd ik weer naar Heerhugowaard gebracht. Spullen uitgeladen en Siem uitgezwaaid. Nog even gezeten en weer lekker naar eigen bed gegaan.

Wij hebben samen 2828 km met de auto afgelegd tijdens deze leuke, gezellige, mooie, bijzondere, interessante en leerzame reis.

1. C.V. van der Wulp:
    Hoi Ruben,
    zo te lezen heb je een supervakantie gehad. Leuk joh!
    In sommige plaatsjes ben ik vorig jaar ook geweest.Dinan bijvoorbeeld. Mooi hoor daar.
    En gelukkig ben je ook weer heelhuids terug.
    groetjes van peter en conny
  2. Inge, Marco, Ruben, Sasja:
    Zo mannen,

In spanning afgewacht op het verslag van de laatste paar dagen en nu eindelijk kunnen lezen.
    Wat hebben jullie veel gezien en gegeten!
    En nu begint mijn werk: vieze kleding, slaapzak en sandalen van Ruben wassen, drogen en (indien nodig) strijken.
    O ja, en de zolder verbouwen, zodat Ruben al zijn meegebrachte souvenirs kwijt kan! Als iemand nog een kamertje overheeft houden wij ons aanbevolen...

Siem en Nelly veel plezier in Norg!
    Ruben geniet nog van jouw laatste vrije dagen en dan lekker op stage! ;-)

Liefs,

Inge, Marco, Sasja
  3. OomJan en Tante Gea:
    Hallo Ruben,
    Leuk om je hele reisverslag te lezen ,maar fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn.
    Ik hoop dat je je gevonden spullen een plaatsje in je kamer kan geven en dan willen we dat graag eens komen bekijken.
    Groetjes Oom Jan en Tante Gea
  4. Fam Vrijs:
    14 augustus 2013
    Hoi Ruben, wat heb je een mooi reisverslag gemaakt van je vakantie!
    Leuk om hier een boek van te maken, zodat je alles later nog eens na kunt lezen en zien.
    Wanneer ik een keer tijd heb, en jij al je spullen een plaats hebt gegeven, spreken we een keer af dat ik alles kom bekijken!
    Groetjes Cisca en de rest.